streda 20. marca 2013

Tri momenty, ktoré otriasli mojim svetom


Klasická hra na telo. Prvá otázka tiež klasická – tenkrát poprvé. Prvá reakcia - niekedy si človek nemôže vybrať ako o to príde. Odpovedala kenská dobrovoľníčka. V mojich očiach najsilnejšia žena v centre. Nič ju nerozhodí. V jej očiach prvýkrát vidím slzy. Neskôr medzi 4 očami sa zlomeným hlasom snaží opísať príbeh. Ako dieťa v živote verila len dvom dospelým ľuďom. A jeden z nich...... nie nedokončila príbeh. Nemusela. Nedokončili sme ani hru.  

Kráčam s malou Oliviou - naším najnovším prírastkom ruka v ruke a ona začne plakať. V tom pribehne malá 4 ročná Hannah (kedysi som ju volal žartom najškaredšie dieťa), kľakne si a vezme ju na plecia. Je takmer rovnako veľká ako ona, neviem kde sa v nej berie toľko sily. Očividne ju ani nevládze uniesť. Cestou jej vysvetľuje a ukazuje okolitý svet. Obidve sa pritom smejú. Na moju poznámku, že to nemusí robiť, ja ju ponesiem, odpovedá spôsobom ktorý mi vyrazil dych. Ako keby to bola tá najsamozrejmejšia vec na svete sa pozrie na mňa a odvetí -  musím sa o ňu postarať, teraz je to moja sestra!

Cez víkend sme mali návštevu. Prišiel CEO veľkej svetovej spoločnosti, ktorá je veľmi známa aj na Slovensku. Jeho návšteva Kene bola naplánovaná do poslednej minúty. Rozhodol sa zmeniť celý svoj program, aby navštívil naše centrum. Bol u nás asi polhodinu, keď mal predniesť krátky prejav. Muž, ktorý precestoval celý svet (pozná sa aj s bývalým pápežom) sa postavil a ....nedokázal povedať jediné slovo. Oči sa mi začali lesknúť. Po pár sekundách z neho vyšla len tichá veta – „ja nemôžem.“ 

A ja nemôžem tiež.........


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára